پنجشنبه, ۲۴ فروردین ۱۴۰۲ در ساعت ۱۷:۱۲
TOP ARTICLE

چگونه هوش مصنوعی را در سازمان خود عملی کنیم؟

نوشته شده توسط مینا مویری  در تیم تحریریه
اشتراک‌گذاری

 

 

 

از آنجایی که جهان به استقبال از قدرت دگرگون‌کننده هوش مصنوعی ادامه می‌دهد، کسب‌وکارها در هر اندازه باید راه‌هایی برای ادغام موثر این فناوری در فعالیت‌های روزانه خود بیابند.

اما اجرای موفقیت آمیز هوش مصنوعی می‌تواند یک کار چالش برانگیز باشد که به برنامه ریزی استراتژیک، منابع کافی و تعهد به نوآوری نیاز دارد. بیایید راهبردهای برتر برای کارکرد هوش مصنوعی در سازمان شما را بررسی کنیم تا بتوانید پتانسیل آن را به حداکثر برسانید.

نیازها و اهداف کسب و کار خود را شناسایی کنید

قبل از ورود به دنیای هوش مصنوعی، نیازها و اهداف خاص سازمان خود را شناسایی کنید. فرآیندهای فعلی شما چیست؟ هوش مصنوعی کجا می‌تواند سیستم‌ها را ساده کند یا برای مشتریان یا تیم‌های داخلی شما ارزش بیافزاید؟

استفاده از هوش مصنوعی را برای خودکارسازی کارهای تکراری یا وقت گیر، بهبود تصمیم گیری، افزایش دقت، یا بهبود تجربیات مشتری در نظر بگیرید. هنگامی که درک واضحی از اهداف کسب و کار خود دارید، می‌توانید آنها را با مزایای بالقوه هوش مصنوعی هماهنگ کنید تا بتوانید اجرای موفقی داشته باشید.

راه حل مناسب هوش مصنوعی را انتخاب کنید

طیف گسترده‌ای از راه حل‌های هوش مصنوعی در بازار وجود دارد - از جمله چت بات‌ها، فرآیند زبان طبیعی، یادگیری ماشینی و یادگیری عمیق - بنابراین انتخاب راه حل مناسب برای سازمان شما ضروری است.

با تحقیق در مورد فناوری‌ها و پلتفرم‌های هوش مصنوعی مختلف شروع کنید و هر کدام را بر اساس عواملی مانند مقیاس‌پذیری، انعطاف‌پذیری و سهولت یکپارچه‌سازی ارزیابی کنید. شهرت هر فروشنده و پیشنهادات پشتیبانی را ارزیابی کنید و دریابید که آیا راه حل با زیرساخت موجود شما سازگار است یا خیر. سپس راه حلی را انتخاب کنید که به بهترین وجه با نیازهای کسب و کار شما مطابقت دارد.

یک استراتژی داده توسعه دهید

هوش مصنوعی به مقادیر زیادی داده برای یادگیری و پیش‌بینی نیاز دارد، بنابراین ضروری است که قبل از پیاده‌سازی هوش مصنوعی، یک استراتژی داده واضح داشته باشید. استراتژی داده شما باید شامل موارد زیر باشد:

  • تعیین داده‌هایی که نیاز دارید
  • شناسایی نحوه دریافت هر نوع داده
  • نحوه جمع‌آوری، ذخیره و دسترسی به داده‌ها
  • چگونه به مقررات حفظ حریم خصوصی داده‌ها پایبند خواهید بود
  • چه کسی مسئول نگهداری داده‌ها خواهد بود
  • چگونه از تجزیه و تحلیل داده‌ها برای به دست آوردن بینش و شناسایی روندها استفاده خواهید کرد

تیم هوش مصنوعی خود را بسازید

گردآوری یک تیم ماهر و متنوع هوش مصنوعی برای اجرای موفق هوش مصنوعی ضروری است. بسته به دامنه و پیچیدگی پروژه‌های هوش مصنوعی شما، تیم شما ممکن است شامل دانشمندان داده، مهندسان یادگیری ماشین، مهندسان داده و کارشناسان حوزه باشد.

هنگام ساخت تیم هوش مصنوعی، منابع استعداد داخلی و خارجی را در نظر بگیرید. این ممکن است شامل ارتقاء مهارت یا مهارت مجدد کارکنان فعلی، استخدام استعدادهای جدید یا مشارکت با مشاوران هوش مصنوعی یا ارائه دهندگان خدمات باشد.

مدل هوش مصنوعی خود را آموزش دهید

هنگامی که راه حل مناسب هوش مصنوعی را انتخاب کردید و داده‌ها را جمع آوری کردید، نوبت به آموزش مدل هوش مصنوعی می‌رسد. این شامل ارائه مدل با مجموعه داده بزرگ و جامع است تا مدل بتواند الگوها را بیاموزد و پیش بینی‌های آگاهانه انجام دهد.

آماده باشید که با دانشمندان داده و کارشناسان هوش مصنوعی کار کنید تا مدل خود را توسعه داده و تنظیم کنید تا بتواند نتایج دقیق و قابل اعتمادی را ارائه دهد که با اهداف تجاری شما همسو باشد.

مدل هوش مصنوعی را در عملیات خود ادغام کنید

هنگامی که مدل هوش مصنوعی شما آموزش دید و آزمایش شد، می‌توانید آن را در عملیات تجاری خود ادغام کنید. ممکن است لازم باشد تغییراتی در سیستم‌ها و فرآیندهای موجود خود ایجاد کنید تا هوش مصنوعی را به کار ببرید.

در طول عرضه، بهترین تلاش خود را برای به حداقل رساندن اختلالات در جریان کاری موجود انجام دهید. برای اطمینان از انتقال موفقیت آمیز به عملیات مبتنی بر هوش مصنوعی، با سهامداران کلیدی درگیر شوید، آموزش ارائه داده و پشتیبانی مداوم ارائه دهید.


مینا مویری   — محقق هوش مصنوعی
من پیشرفت‌ها و روندهای مرتبط با هوش مصنوعی را پوشش می‌دهم. در خصوص ریسک‌ها و اتفاقاتی که شکل می‌دهد بسیار کنجکاوم و علاقه دارم برای مسیر رشدش، تماشاگری وفادار باشم.

در ادامه بخوانید

WOMENLO Inc.

Is an Iranian media outlet that focuses on business, investment, technology, entrepreneurship, leadership, and women's lifestyles.

 

“Twenty-five years since the adoption of the Beijing Declaration and Platform for Action, progress towards equal power and equal rights for women remains elusive. No country has achieved gender equality, and the COVID-19 crisis threatens to erode the limited gains that have been made. The Decade of Action to deliver the Sustainable Development Goals and efforts to recover better from the pandemic offer a chance to transform the lives of women and girls, today and tomorrow” said UN Secretary-General António Guterres. see The World’s Women 2020: Trends and Statistics.
© 2023. Powered with ♥ by Womenlo Media.