جمعه, ۱۹ خرداد ۱۴۰۲ در ساعت ۲۰:۱۷

جنرال موتورز از فورد پیروی می‌کند و از شارژرهای تسلا استفاده می‌کند!

نوشته شده توسط مهرشاد اصحابی
اشتراک‌گذاری

 

 

 

مری بارا، مدیر عامل شرکت جنرال موتورز روز پنجشنبه در یک اسپیس در توییتر با مدیر عامل تسلا یعنی ایلان ماسک، اعلام کرد که جنرال موتورز استاندارد شارژ خودروهای الکتریکی تسلا را در خودروهای الکتریکی آینده خود یکپارچه خواهد کرد.

مری بارا، مدیر عامل شرکت جنرال موتورز روز پنجشنبه در یک اسپیس در توییتر با مدیر عامل تسلا یعنی ایلان ماسک، اعلام کرد که جنرال موتورز استاندارد شارژ خودروهای الکتریکی تسلا را در خودروهای الکتریکی آینده خود یکپارچه خواهد کرد. توافق بین رقبای قبلی کمتر از دو هفته پس از اعلام شراکت مشابه فورد صورت گرفت و نشان می‌دهد که خودروسازان دیگر نیز به زودی می‌توانند از آن پیروی خواهند کرد.

به مانند شراکت فورد، صاحبان خودروهای برقی جنرال موتورز نیز به بیش از ۱۲۰۰۰ سوپر شارژر در سرتاسر ایالات متحده آمریکا و کانادا دسترسی پیدا خواهند کرد. مری بارا گفت که، من تصور می‌کنم که ما در اینجا یک فرصت بسیار خوب داریم که به صورت جدی این استاندارد را برای آمریکا یکپارچه کنیم. همچنین عقیده دارم که بتوانیم به پذیرش انبوه نیز دست پیدا کنیم.

علاوه بر این بارا گفت: نسل‌های بعدی خودروهای الکتریکی این شرکت از سال ۲۰۲۵ میلادی به درگاه شارژر تسلا به نام استاندارد شارژ آمریکای شمالی مجهز خواهد شد. در حال حاضر خودروهای تسلا دارای یک رابط شارژ هستند که هم AC وهم از DC را فراهم می‌کند. در مقایسه با کانکتورهای سیستم شارژ ترکیبی (CCS) که معمولا در خودروهای الکتریکی آمریکای شمالی و اروپا استفاده می‌شود، کانکتور تسلا به دلیل طراحی فشرده، سهولت استفاده و عملکرد بهتر، نسبت به سایر رقبا متمایز است. این شارژرها پیش از این تنها برای خودروهای تسلا مورد استفاده قرار می‌گرفت؛ اما اخیرا اقداماتی برای اشتراک آن صورت گرفته است. همچنین لازم به ذکر است که سال گذشته، تسلا طراحی کانکتور شارژ EV خود را به اشتراک گذاشت تا اپراتورهای شبکه و خودروسازان را به پذیرش فناوری جدید تشویق کند.

به گفته مدیر عامل جنرال موتورز، تا اوایل فصل بهار ۲۰۲۴ میلادی، صاحبان وسایل نقلیه GM به واسطه پورت‌های شارژ CCS نیز قادر خواهند بود به آداپتور دسترسی پیدا کنند. همچنین مدیر عامل این شرکت اعلام کرد که هنگامی که تمام خودروهای الکتریکی جنرال موتورز با استاندارد NACS ساخته شوند، مالکان همچنان می‌توانند از طریق یک آداپتور دیگر به شارژرهای CCS دسترسی داشته باشند.

آیلان ماسک نیز در یک توییت اعلام کرد که این واقعا یک زمینه بازی را فراهم خواهد کرد. همچنین اشاره کرد که بر این باور است که مردم قادر خواهند بود به واسطه خرید یک خودروی تسلا و یا جنرال موتورز می‌توانند راحتی را تجربه نمایند و اعلام پشتیبانی از هر دو شرکت را رسما اعلام کرد. همچنین در پایان اشاره کرد که مهمترین چیز این است که ما انقلاب وسایل نقلیه الکتریکی را پیش ببریم.

همکاری با دو شرکت ماشین سازی بزرگ یعنی فورد و جنرال موتورز این پتانسیل را دارد که بتواند صنعت شارژ خودرو را به صورت کامل متحول کند و از هم بپاشد. دلیل این سخن نیز این است که اروپا استفاده از شارژرهای NACS را ممنوع کرده است و ایالات متحده تا ۷٫۵ میلیارد دلار مشوق برای ساخت شارژرهای CCS در دسترس عموم قرار داده است.

البته جا دارد به این موضوع اشاره کنیم که بسیاری از افراد به این قضیه چندان خوشبین نیستند. CharIN، یک انجمن جهانی که برای ترویج پذیرش CCS تأسیس شده است، این هفته بیانیه‌ای صادر کرد و شراکت تسلا و فورد را به عنوان مانعی برای پیشرفت صنعت جهانی خودروهای برقی محکوم کرد. در بیانیه CharIN آمده است CCS استاندارد جهانی است و بنابراین بر قابلیت همکاری بین‌المللی تمرکز می‌کند و برخلاف NACS، برای پشتیبانی از بسیاری از موارد استفاده دیگر فراتر از شارژ سریع در آینده مقاوم است.



در ادامه بخوانید

WOMENLO Inc.

Is an Iranian media outlet that focuses on business, investment, technology, entrepreneurship, leadership, and women's lifestyles.

 

“Twenty-five years since the adoption of the Beijing Declaration and Platform for Action, progress towards equal power and equal rights for women remains elusive. No country has achieved gender equality, and the COVID-19 crisis threatens to erode the limited gains that have been made. The Decade of Action to deliver the Sustainable Development Goals and efforts to recover better from the pandemic offer a chance to transform the lives of women and girls, today and tomorrow” said UN Secretary-General António Guterres. see The World’s Women 2020: Trends and Statistics.
© 2023. Powered with ♥ by Womenlo Media.