جمعه, ۱۹ خرداد ۱۴۰۲ در ساعت ۲۰:۱۸

Spotify رسما در حال آزمایش یک ترکیب آفلاین

نوشته شده توسط مهرشاد اصحابی
اشتراک‌گذاری

 

 

 

شرکت پخش موسیقی Spotify بالاخره به صورت رسمی اقدام به آزمایش لیست پخشی خواهد کرد که به صورت خودکار اقدام به دانلود آهنگ‌های مورد علاقه کاربران خواهد کرد و امکان پخش آنان به صورت آفلاین را فراهم خواهد کرد.

شرکت پخش موسیقی Spotify بالاخره به صورت رسمی اقدام به آزمایش لیست پخشی خواهد کرد که به صورت خودکار اقدام به دانلود آهنگ‌های مورد علاقه کاربران خواهد کرد و امکان پخش آنان به صورت آفلاین را فراهم خواهد کرد. دانیل آک، مدیرعامل این شرکت در توییتی اعلام کرد که Spotify در حال آزمایش میکس آفلاین برای کاربران خود می‌باشد. اما مدیر عامل Spotify درباره خصوصیات و جزئیات دیگر آن سخنی نگفت. پس با توجه به این مسئله در حال حاضر به صورت قطع مشخص نیست که چه زمان این ویژگی برای عموم مردم منتشر خواهد شد.

دانیل آک در توییت خود اعلام کرد که ما در حال آزمایش یک ویژگی جدید به نام لیست پخش آفلاین هستیم که برای مواقعی طراحی شده است که ممکن است دسترسی به اینترنت را نداشته باشید. این توییت در تاریخ ۸ جوئن ۲۰۲۳ میلادی منتشر شد.

این خصوصیت به کاربران این امکان را خواهد داد که بتوانند موسیقی مورد نظر خود را برای چندین ساعت ذخیره کنند و سپس به صورت آفلاین گوش کنند. این خصوصیت برای مواقعی کاربردی است که دسترسی به اینترنت نداشته باشید و بخواهید به موسیقی مورد علاقه خود گوش کنید. برای همین نیز Spotify به واسطه این خصوصیت توجهات بسیاری را به خود جلب خواهد کرد.

توییت برخی از کاربران نشان می‌دهد که این خصوصیت برای بسیاری از آنان جدید نیست و در بسیاری از برنامه‌ها شاهد آن بوده‌اند. اما مشخص نیست که Spotify در چه مناطقی این برنامه آفلاین را عرضه کند. لازم به ذکر است که هم اکنون مشخص نشده است که آیا این برنامه به صورت رایگان برای کاربران در دسترس خواهد بود یا خیر. برای همین نیز در این باره از Spotify سوال پرسیده شد و همچنان پاسخی به آن داده نشده است.

در سال ۲۰۲۰ میلادی مهندس معکوس جین منچون ونگ متوجه این موضوع شد که Spotify در حال کار بر روی یک ویژگی ترکیبی آفلاین است که بسیار جذاب به نظر می‌رسد. اما این خصوصیت هنوز هم عرضه نشده است و با این حال نیز هم اکنون با تایید رسمی Ek، این خصوصیت باید در مسیری باشد که در آینده‌ای نه چندان دور ممکن است در دسترس کاربران قرار گیرد.

البته لازم به ذکر است که رقیب اصلی Spotify یعنی YouTube Music از قبل این خصوصیت را برای کاربران خود فراهم کرده است. علاوه بر این در YouTube Music اگر کاربری ویژگی دانلود هوشمند را روشن کند، سرویس متعلق به گوگل به صورت خودکار اقدام به دانلود موسیقی‌های مورد علاقه شما خواهد کرد؛ تعداد دانلود آهنگ در این حالت حداکثر ۵۰۰ عدد می‌باشد. طبق آمار به دست آمده در حال حاضر Spotify بیش از ۵۰۰ میلیون کاربر دارد و یک رقیب سرسخت برای یوتیوب موزیک به شمار می‌رود.

سخن پایانی

Spotify یکی از بهترین برنامه‌های پخش موسیقی است که همان طور که در این مطلب نیز به آن اشاره کردیم، قصد ارائه لیست پخش آفلاین را برای کاربران خود دارد. با توجه به این موضوع که رقیب اصلی این شرکت یعنی YouTube Music از پیش این خصوصیت را برای کاربران خود ایجاد کرده است؛ انتظار می‌رود که هر چه زودتر شاهد انتشار آن برای Spotify نیز باشیم. البته لازم به ذکر است که هنوز مشخص نشده است که این ویژگی به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت یا خیر.



در ادامه بخوانید

WOMENLO Inc.

Is an Iranian media outlet that focuses on business, investment, technology, entrepreneurship, leadership, and women's lifestyles.

 

“Twenty-five years since the adoption of the Beijing Declaration and Platform for Action, progress towards equal power and equal rights for women remains elusive. No country has achieved gender equality, and the COVID-19 crisis threatens to erode the limited gains that have been made. The Decade of Action to deliver the Sustainable Development Goals and efforts to recover better from the pandemic offer a chance to transform the lives of women and girls, today and tomorrow” said UN Secretary-General António Guterres. see The World’s Women 2020: Trends and Statistics.
© 2023. Powered with ♥ by Womenlo Media.