دوشنبه, ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ در ساعت ۱۹:۲۱

اپل و فاکسکان به دنبال سرمایه گذاری ۵۰۰ میلیون دلاری بر روی Telagana هند

نوشته شده توسط مهرشاد اصحابی
اشتراک‌گذاری

 

 

 

فاکسکان در حال سرمایه گذاری ۵۰۰ میلیون دلاری برای راه اندازی یک کارخانه تولیدی در ایالات تلانگانا در جنون هند می‌باشد که این سرمایه گذاری در مرحله ابتدایی بیش از ۲۵۰۰ شغل را ایجاد خواهد کرد.

منابع خبری از این موضوع خبر می‌دهند که فاکسکان در اویل این ماه اقدام به خرید زمینی به ارزش بیش از ۳۵ میلیون دلار در بنگلور هند کرده است. همچنین لازم به ذکر است که مشوق‌های مالی نخست وزیر هند، نارندرا مودی نیز در سال‌های اخیر برای هدایت تولیدات محلی تعهدات بسیاری را از جمله فاکسکان و ویسترون را به خود جلب کرده است.

فاکسکان در سال ۲۰۰۶ میلادی پای به کشور هند نهاد و به نوعی می‌توان گفت که در زمینه سرمایه گذاری در این کشور رتبه اول را به خود اختصاص داده است. در طول این زمان نه چندان کوتاه این شرک تجربه‌های بسیاری را در زمینه‌های مختلف در این کشور به دست آورده است، که همگی این موارد مزیت‌هایی را به همراه خواهند داشت که رقابت را برای این شرکت به مراتب راحت‌تر خواهند کرد و به تسریع پیشرفت آنان کمک بسیاری خواهد کرد.

یانگ لیو، رئیس فاکسکان در مصاحبه جدید خود به این موضوع اشاره کرد که ما در تلاش هستیم تا که بتوانیم میزان بازده را در سطح محلی به حد مطلوبی برسانیم. هند در حال حاضر یکی از پرجمعیت‌ترین کشورهای جهان به شمار می‌رود و جمعیت آن به بیش از ۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون رسیده است. برای همین نیز این کشور هم اکنون به یک بازار بالقوه برای محصولات متوسط تا سطح بالا نیاز دارد که مشتریان آن بتوانند بر روی آن متمرکز شوند.

برای همین نیز در حال حاضر لازم است که فاکسکان شروع به گسترش عملیات مونتاژ و قطعات در هند کنند. هم اکنون سرمایه گذاری‌های بسیاری در مسیر راه اندازی کارخانه‌ها در هند شکل گرفته است و انتظار می‌رود که با گذشت زمان روند سرمایه گذاری در این کشور برجسته‌تر گردد. یکی از نکات جالب توجه نیز این است که این علاقه شدید برای همکاری با اپل نیز دقیقا زمانی رخ می‌دهد که سازنده آیفون در تلاش است که بتواند زیرساخت‌های تولید خود را به نسبت بزرگتر از چین توسعه دهد.

به گفته تحلیلگران جی پی مورگان، اپل در طی ماه گذشته دو فروشگاه خرده فروشی خود را در کشور هند افتتاح کرده است و به دنبال این است که بتواند ظرفیت تولید آیفون خود در این کشور را به مراتب افزایش دهد. گفته‌ها حاکی از این است که این شرکت قصد دارد تا سال ۲۰۲۴۵ میلادی بیش از ۲۵ درصد تولیدات خود را در این کشور تولید کرده و به دنیا عرضه نماید.

این موضوع نوید این را می‌دهد که ما در آینده شاهد سرمایه گذاری‌های بسیاری در کشور هند خواهیم بود که علاوه بر رونقی که برای این کشور به همراه خواهد داشت، پای بسیاری از شرکت‌های بزرگ را نیز به این کشور باز خواهد کرد و آن را به یک قطب بزرگ در جهان تبدیل می‌کند.

البته فاکسکان در سال ۲۰۰۶ میلادی اقدام به حضور و سرمایه گذاری در کشور هند کرده است و همین مسئله موجباتی را فراهم آورده است که این شرکت بتواند قوی‌تر از سایر رقبای خود در بازار کشور هند خود را به نمایش بگذارد. با توجه به این مسئله که این شرکت در سال جاری برنده مناقصه تولید ایرپاد در این کشور شده است، انتظار می‌رود که آیفون به دنبال این باشد که بتواند بیش از ۲۵ درصد تولیدات خود را در این کشور انجام دهد.

باید توجه داشت که با توجه به این که کشور هند یکی از پرجمعیت‌ترین کشورهای جهان به شمار می‌رود، به احتمال زیاد در آینده‌ای نزدیک شاهد ظهور رقبای دیگر نیز در این بازار باشیم. از این رو نمی‌توان برنده رقابت را از پیش شرکت فاکسکان و اپل در نظر گرفت و باید منتظر اقدامات و سرمایه‌گذاری‌های آینده نیز در کشور هند باشیم.



در ادامه بخوانید

WOMENLO Inc.

Is an Iranian media outlet that focuses on business, investment, technology, entrepreneurship, leadership, and women's lifestyles.

 

“Twenty-five years since the adoption of the Beijing Declaration and Platform for Action, progress towards equal power and equal rights for women remains elusive. No country has achieved gender equality, and the COVID-19 crisis threatens to erode the limited gains that have been made. The Decade of Action to deliver the Sustainable Development Goals and efforts to recover better from the pandemic offer a chance to transform the lives of women and girls, today and tomorrow” said UN Secretary-General António Guterres. see The World’s Women 2020: Trends and Statistics.
© 2023. Powered with ♥ by Womenlo Media.