دوشنبه, ۱۵ خرداد ۱۴۰۲ در ساعت ۱۸:۳۰

هوش مصنوعی از GPT-۴ برای تبدیل شدن به یک بازیکن خبره Minecraft استفاده کرد

نوشته شده توسط مهرشاد اصحابی
اشتراک‌گذاری

 

 

 

محققان هوش مصنوعی رباتی را طراحی کرده‌اند که قابلیت‌های خود را در بازی Minecraft به کار خواهد گرفت. البته این ربات با سایر ربات‌های هوش مصنوعی متفاوت است و از طریق آزمون و خطا کدهای خود را خواهد نوشت.

محققان هوش مصنوعی رباتی را طراحی کرده‌اند که قابلیت‌های خود را در بازی Minecraft به کار خواهد گرفت. البته این ربات با سایر ربات‌های هوش مصنوعی متفاوت است و از طریق آزمون و خطا کدهای خود را خواهد نوشت.

به این سیستم آزمایشی وویجر می‌گویند، نمونه‌ای از یک عامل تجسم شده می‌باشد، عامل تجسم شده به این شکل است که هوش مصنوعی می‌تواند به صورت آزادانه و هدفمند در یک محیط شبیه سازی شده حرکت و عمل خواهد کرد. همان طور که می‌دانید بسیاری از هوش مصنوعی‌های حال حاضر نه تنها به عنوان دستیار شخصی عمل نخواهند کرد، بلکه در دنیای واقعی نیز نقشی را ایفا نخواهند کرد. اما نحوه کار این ربات متفاوت از سایر ربات‌ها می‌باشد و انتظار می‌رود که در آینده قادر به انجام مواردی که به آنان اشاره کردیم باشد. پس با توجه به این مسئله، در حال حاضر تحقیقات بسیاری در رابطه با این ربات صورت گرفته است.

Minecraft مکان بسیار مناسبی برای چنین آزمایشی می‌باشد؛ دلیل این سخن نیز نمایش تقریبی دنیای واقعی با قوانین فیزیک ساده‌ای می‌باشد که در این بازی به کار گرفته شده است. البته متخصصان بر این باور بودند که بهتر است که از این ربات در شبیه سازی‌های هدفمند استفاده گردد؛ اما همان طور که می‌دانید، شبیه سازی‌های هدفمند محدودیت‌های خاص خود را به همراه دارند.

MineDojo یک چارچوب شبیه‌سازی است که ساختاری بسیار مشابه با Minecraft دارد؛ از این رو ممکن است که نتوانید یک ربات هوش مصنوعی را به صورت تصادفی در این محیط قرار دهید و انتظار داشته باشید که بفهمد همه بلوک‌ها و خوک‌ها در حال انجام چه کاری هستند. با تجه به این موضوع که سازندگان بازی اطلاعاتی را در مورد بازی خود در بستر اینترنت بارگذاری می‌کنند، سازندگان ربات‌ها می‌توانند از این داده‌ها و منابع برای تنظیم ربات هوش مصنوعی خود استفاده نمایند.

وویجر در انجام این قبیل وظایف که به آنان اشاره کردیم، بسیار عالی عمل خواهد کرد و عملکرد بهتری را نسبت به سایر رقبای خود به مانند Auto-GPT دارد. اما جا دارد به این موضوع نیز اشاره کنیم که بسیاری از ربات‌های هوش مصنوعی رویکرد مشابهی را دارند و آن نیز استفاده از GPT-۴ برای نوشتن کد می‌باشد.

به صورت کلی شما فقط یک مدل را با تمام داده‌های خوب Minecraft آموزش می‌دهید و امیدوار هستید که بفهمد چگونه هنگام غروب خورشید با اسکلت‌ها مبارزه کند. با این حال وویجر کار را نسبتا ساده شروع خواهد کرد و در طول بازی گفتگوی کمی را با GPT-۴ خواهد داشت تا که بتواند چگونگی انجام کار در بازی را به خوبی آموزش ببیند. به عنوان مثال اگر بخواهید در بازی یک شمشیر بسازید و آن را مجهز کنید، GPT-۴ به خوبی اقدام به راهنمایی ربات هوش مصنوعی شما خواهد کرد.

GPT-۴ در همه حال همراه ربات هوش مصنوعی شما خواهد بود و در تمامی مراحل به شما کمک خواهد کرد تا که نیازی به یادگیری دوباره برخی از جنگیدن‌ها نباشد. در حال حاضر این ربات از GPT-۳٫۵ استفاده می‌کند؛ زیرا به نسبت ارزان‌تر و سریع‌تر عمل خواهد کرد. این شبیه سازی به رباتی نیاز دارد که بتواند در صورت مواجه با شخصیت‌های جدید به یادگیری در مورد آنان بپردازد و به واسطه این کار به هدف خود برسد. اما در مورد Minecraft قضیه از این قرار نیست و محیط آن بسیار عمیق‌تر از سایر شبیه سازی‌ها می‌باشد و به یک عامل تخصصی به مانند وویجر نیاز دارد.

در رابطه با این موضوع که GPT-۴ عملکرد بهتری دارد یا GPT-۳٫۵ جا دارد به این موضوع اشاره کنیم که تنها به واسطه صحبت کردن با این دو مدل نمی‌توان به این موضوع پی برد که کدام یک باهوش‌تر خواهد بود. اما به واسطه تحقیقات صورت گرفته در این زمینه می‌توان گفت که GPT-۴ با توجه به کد نویسی دشواری که انجام می‌دهد، یک بروز رسانی بزرگ می‌باشد که در آینده بسیار کاربردی خواهد بود.

وویجر قادر به یافتن چیزهای بیشتری خواهد بود و مهارت‌ها و آموزش‌های بیشتری را در بر خواهد گرفت و گستره جستجوی بیشتری را نسبت به سایر ربات‌های هوش مصنوعی دارد. در صورتی که بخواهیم ربات‌های خود را در بیمارستان‌ها و یا دفاتر به کار گیریم، آنان باید به خوبی درس‌ها را یاد بگیرند تا که بتوانند در اقدامات آینده از آنان برای پیشبرد کارها استفاده کرد.



در ادامه بخوانید

WOMENLO Inc.

Is an Iranian media outlet that focuses on business, investment, technology, entrepreneurship, leadership, and women's lifestyles.

 

“Twenty-five years since the adoption of the Beijing Declaration and Platform for Action, progress towards equal power and equal rights for women remains elusive. No country has achieved gender equality, and the COVID-19 crisis threatens to erode the limited gains that have been made. The Decade of Action to deliver the Sustainable Development Goals and efforts to recover better from the pandemic offer a chance to transform the lives of women and girls, today and tomorrow” said UN Secretary-General António Guterres. see The World’s Women 2020: Trends and Statistics.
© 2023. Powered with ♥ by Womenlo Media.