جمعه, ۰۹ تیر ۱۴۰۲ در ساعت ۱۰:۴۵

Stellantis حدود یک سوم از سرمایه ۳۰۰ میلیون یورویی خود را در ۱۰ استارتاپ سرمایه گذاری کرد

نوشته شده توسط مهرشاد اصحابی
اشتراک‌گذاری

 

 

 

شرکت بزرگ سرمایه گذاری Stellantis بیش از یک سوم از سرمایه ۳۰۰ میلیون یورویی خود را در ۱۰ واحد استارت‌آپی سرمایه گذاری کرد. این استارن‌آپ‌ها از جمله واحد‌هایی هستند که همه چیز را از فناوری باتری، واقعیت افزوده و حتی واحدهای تولید پوشش می‌دهد.

شرکت بزرگ سرمایه گذاری Stellantis بیش از یک سوم از سرمایه ۳۰۰ میلیون یورویی خود را در ۱۰ واحد استارت‌آپی سرمایه گذاری کرد. این استارن‌آپ‌ها از جمله واحد‌هایی هستند که همه چیز را از فناوری باتری، واقعیت افزوده و حتی واحدهای تولید پوشش می‌دهد.

Stellantis چند روز پیش اعلام کرد که در یک صندوق سرمایه گذاری خطر پذیر نیز سرمایه گذاری کرده است. البته لازم به ذکر است که Stellantis میزان سرمایه گذاری خود را در هر شرکت اعلام کرد و نیز نامی از صندوق مورد نظر نیز در کنفرانس فاش نشد. سه واحد از شرکت‌هایی که Stellantis در آنان سرمایه گذاری کرده است؛ عبارتند از شرکت بینایی کامپیوتر Nauto، استارت‌اپ Ebike و اپلیکیشن Nauto و Trails Offroad.

Trails Offroad یک کتابخانه دیجیتال است که بیش از ۳ هزار راهنمای مسیرهای آفرود در ایالات متحده آمریکا ایجاد کرده است. این شرکت قصد دارد در تابستان امسال، وسیله نقلیه جدید جیپ را نیز در اختیار کاربران خود قرار دهد. به گفته این شرکت، کاتالوگ کامل به عنوان یک سرویس اشتراک ارائه خواهد شد. در همین حال Stellantis گفت که از جامعه beweel استفاده کرده است تا که بتواند در سایر اشکال تحریک فراتر از خودرو نیز حرکت کند.

علاوه بر مواردی که به آنان اشاره کردیم، Beweelsociety دوچرخه‌های الکترونیکی متصل و نیز اپلیکیشنی را توسعه داده است که خدمات بیمه، نگهداری و ایمنی در برابر سرقت را به دارندگان ارائه خواهد کرد. لازم به ذکر است که اولین دوچرخه‌های این شرکت در سه ماه آخر سال ۲۰۲۳ میلادی در اختیار کاربران برای خرید قرار خواهند گرفت.

Stellantis اعلام کرد که علاوه بر این شرکت‌ها در ۷ شرکت دیگر نیز سرمایه گذاری انجام داده است، که برخی از آنان در اوایل سال جاری معرفی خواهند شد. از جمله این استارت‌آپ‌ها می‌توان به واقعیت افزوده هولوگرافیک Envisics و توسعه دهنده باتری لیتیوم گوگرد Lyten اشاره کرد. سرمایه‌گذاری‌های باقی‌مانده نیز شامل شرکت تولید پایدار ۶K، شرکت فناوری موقعیت‌یابی ماهواره‌ای Geoflex، استارت‌آپ نرم‌افزار مدیریت باتری Electra Vehicles، سرمایه‌گذاری به نام NetZero که بقایای کشاورزی را به بیوچار تبدیل می‌کند و Viaduct، یک شرکت نرم‌افزار تجزیه‌وتحلیل خودرو متمرکز بر کیفیت و نگهداری است.

آدام بازی رئیس شرکت Stellantis اعلام کرد که نیروی محرکه استراتژی سرمایه گذاری این شرکت خطرپذیر، طرح استراتژیک موسوم به «جرات رو به جلو ۲۰۳۰» این خودروساز است. سرمایه گذاری ۳۰۰ میلیون یورویی این شرکت در مارس سال ۲۰۲۲ میلادی تنها به عنوان بخشی از برنامه استراتژیک «Dare Forward ۲۰۳۰» این خودروساز اعلام شده است و هدف آن کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای تا سال ۲۰۳۰ میلادی می‌باشد.

برای دستیابی به این هدف، Stellantis گفته است که قصد دارد ۱۰۰ درصد از فروش خودروهای سواری در اروپا و ۵۰ درصد از فروش خودروهای سواری و کامیون‌های سبک در ایالات متحده آمریکا به برق باتری مجهز خواهند شد. آدام بازی همچنین گفت، ما به نوعی رویکرد دو شاخه نیاز داریم که بتوانیم برنامه‌های خود را مطابق با اهداف خود پیش ببریم.

علاوه بر این مدیرعامل Stellantis اشاره کرد که قصد دارد هر سال حدود یک سوم این صندوق را صرف سرمایه گذاری کند. اگر این سخن درست باشد، کل صندوق ۳۰۰ میلیون یورویی تا سال ۲۰۲۵ میلادی به صورت کامل به سرمایه گذاری اختصاص خواهد یافت.



در ادامه بخوانید

WOMENLO Inc.

Is an Iranian media outlet that focuses on business, investment, technology, entrepreneurship, leadership, and women's lifestyles.

 

“Twenty-five years since the adoption of the Beijing Declaration and Platform for Action, progress towards equal power and equal rights for women remains elusive. No country has achieved gender equality, and the COVID-19 crisis threatens to erode the limited gains that have been made. The Decade of Action to deliver the Sustainable Development Goals and efforts to recover better from the pandemic offer a chance to transform the lives of women and girls, today and tomorrow” said UN Secretary-General António Guterres. see The World’s Women 2020: Trends and Statistics.
© 2023. Powered with ♥ by Womenlo Media.