یکشنبه, ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ در ساعت ۲۲:۱۵

پنج نکته کلیدی برای ساخت یک استارت اپ موفق

نوشته شده توسط پوریا بصیرنژاد
اشتراک‌گذاری

 

 

 

شاید یکی از اهداف شما، تبدیل استارت اپ خود به بهترین مکان برای کار در جهان باشد. گرچه رسیدن به این هدف ممکن است در عمل ناممکن به نظر برسد، اما راه و روش‌هایی وجود دارد که می‌تواند شما و کسب و کارتان را به چنین جایگاهی نزدیک کند.

شما در ابتدا باید یک شهرت خوب برای کسب و کارتان ایجاد کنید و از استارت اپ تازه متولد شده خود، در برابر ناتوانی و موضوعاتی که ممکن است به آن آسیب بزند محافظت کنید. علاوه بر این، شما باید دائما ارزش فروش محصولات خود را افزایش دهید تا در آینده سرمایه و پول لازم برای رشد و توسعه تولیداتی که به فروش می‌رسانید داشته باشید و بتوانید شرکت خود را به سمت پله‌های بالاتر سوق دهید.

گاهی اوقات عمل به تمام این کارها بسیار دشوار به نظر می‌رسد، ما در ادامه پنج نکته طلایی برای موفقیت استارت اپ تازه تاسیس شما گرداوری کرده‌ایم که می‌توانند شما را در مسیر موفقیت یاری کنند.

۱. با یک برنامه محکم شروع کنید

یک شرکت موفق، کار خود را با داشتن یک برنامه خوب شروع می‌کند. نوشتن یک طرح کسب و کار برای اولین بار می‌تواند دلهره آور باشد، اما در واقع این برنامه، قرار است پایه و اساس ساختمان استارت اپ شما باشد. برنامه اولیه شما، باید اهداف و برنامه‌های کوتاه مدت و بلند مدت کسب و کار شما را شامل شود.

بخش کوتاه مدت طرح کسب و کار شما باید شامل جزئیاتی در مورد کاری باشد که قرار است در این استارت اپ انجام دهید و چگونگی انجام آن را قدم به قدم شامل شود. در کنار آن، برنامه بلندمدت برای رشد سریع استارتاپ شما می‌تواند انعطاف پذیرتر باشد و گاهی تغییر کند، اما باید در نظر داشته باشید که این برنامه نیز باید به صورت دقیق چیده شود.

توجه داشته باشید که شما در آینده می‌توانید در صورت لزوم، طرحی که به صورت پایه برنامه ریزی کرده‌اید را با توجه به شرایط موجود تغییر دهید. در واقع، کسی از آینده خبر ندارد و شما باید طرح خود را به گونه‌ای بچینید که انعطاف لازم برای تغییرات بزرگ و کوچک در شرایط مختلف را داشته باشد.

۲. هر چه زودتر شروع به تبلیغات کنید

تبلیغات حرفه‌ای و موثر، یک گام رو به جلوی مهم می‌باشد. بخش بزرگی از یک کسب و کار، مربوط به ارتباط و تعاملی است که با مشتریان خود و افراد مختلف جامعه خواهید داشت. با توجه به گسترش دنیای اینترنت، بازاریابی دهان به دهان هرگز قوی‌تر از امروز نبوده است. در حال حاضر ۸۸٪ از مردم به نظرات مصرف کنندگان آنلاین اعتماد دارند، همانطور که به توصیه‌های خانواده و دوستان خود عمل می‌کنند. پس یکی از قدم‌های مهم برای کسب و کار شما، آغاز یک تبلیغات هوشمندانه و حرفه‌ای می‌باشد.

شما همچنین با تبلیغات موثر و گسترش اسم کسب و کار خود در جامعه، می‌توانید استعدادهای بزرگی برای رشد و توسعه استارت اپ خود پیدا کنید. شرکت‌های بزرگ همواره به در اختیار گرفتن استعدادهای موثر برای کسب و کار خود تمایل شدید دارند. آن‌ها با تبلیغات و معرفی کسب و کار خود به افراد مستعد در جامعه، آن‌ها را جذب کرده و کسب و کار خود را ارتقا می‌دهند.

۳. اطراف خود را با افراد مناسب پر کنید

باید قبول کرد که راه اندازی یک کسب و کار دشوار است و لازم است در مراحل اول افراد مناسبی را اطراف خود جمع کنید. مربیان و شرکای استراتژیک در این مراحل رشد اولیه می‌توانند برای کسب و کار شما بسیار حیاتی باشند. یک تیم مناسب می‌تواند توانایی شما در به انجام رساندن کارهای مختلف را ارتقا دهد و روند پیشرفت و توسعه استارت آپ شما را تسریع بخشد.

اگر می‌خواهید کسب و کار خود را متحول کنید، به تیم مناسب نیاز دارید. همانطور که قبلا گفتیم، یکی از راه‌های ایجاد یک تیم مستعد و کارامد، تبلیغات حرفه‌ای و گسترده در سطح جامعه می‌باشد. داشتن یک برنامه استخدام و مصاحبه استاندارد نیز می‌تواند کمک زیادی کند.

شما باید تلاش کنید تا محیطی بسازید که همه افرادی در آن حضور دارند، بتوانند در کارهای مختلف مشارکت سازنده داشته باشند. با این کار شما می‌توانید یک سری افراد متخصص و مستعد در اختیار داشته باشید و با تعامل و مشارکت با آن‌ها، به احتمال بسیار زیادی راه موفقیت و توسعه کسب و کار خود را پیدا خواهید کرد.

۴. همیشه چند قدم از رقبای خود جلوتر باشید

برای موفقیت، شما باید بتوانید کسب و کار خود را همواره به روز شده نگه‌دارید و با آخرین تغییرات همراه باشید. از آن‌جایی که دنیای امروزی کسب و کارها، روز به روز دستخوش تغییرات زیادی می‌شوند، پس پایبند بودن به این اصل بسیار ضروری می‌باشد. شرکت‌های بزرگ زیادی در دنیای استارت اپ‌ها و کسب و کارهای مختلف، تنها به دلیل ناتوانی در همراه بودن با تغییرات حوزه خود به سادگی منقرض شده‌اند. شما باید همواره در حال مطالعه و بررسی رقبای خود و روندهای اصلی بازار صنعتی که در آن فعالیت می‌کنید باشید.

البته لازم به ذکر است که شما مجبور نیستید به هر تغییری واکنش نشان دهید، اما وقتی با یک تغییر مناسب مواجه شدید، برای موفقیت کسب و کار خود باید آن را در آغوش بگیرید.

۵. تعادل بین کار و زندگی شخصی خود را حفظ کنید

نکته آخری که باید توجه زیادی به آن داشته باشید، حفظ تعادل میان زندگی شخصی و کسب و کارتان است.

تعادل بین زندگی و کار باید تقریبا برابر باشد. شاید به عنوان یک مالک استارت آپ، جدا شدن از کسب و کارتان کمی دشوار به نظر برسد. درواقع این کسب و کار به گونه‌ای کودک شماست و تنها گذاشتن او برای یک ثانیه شاید ناممکن به نظر برسد. اما با این حال، برای حفظ سلامت روان خود نباید تمام وقت خود را پای کسب و کارتان بگذارید.

حفظ سرگرمی‌های شخصی و استراحت‌ کردن امری واجب است و باعث می‌شود برای مدت طولانی‌تری احساس شادابی کنید و به فرسودگی شغلی دچار نشوید. کسب‌وکار شما می‌تواند برای مدتی بدون شما به فعالیت خود ادامه دهد، تعیین یک جایگزین یا مدیر ارشد در چنین مواقعی می‌تواند کمک شایانی به شما کند.



در ادامه بخوانید

WOMENLO Inc.

Is an Iranian media outlet that focuses on business, investment, technology, entrepreneurship, leadership, and women's lifestyles.

 

“Twenty-five years since the adoption of the Beijing Declaration and Platform for Action, progress towards equal power and equal rights for women remains elusive. No country has achieved gender equality, and the COVID-19 crisis threatens to erode the limited gains that have been made. The Decade of Action to deliver the Sustainable Development Goals and efforts to recover better from the pandemic offer a chance to transform the lives of women and girls, today and tomorrow” said UN Secretary-General António Guterres. see The World’s Women 2020: Trends and Statistics.
© 2023. Powered with ♥ by Womenlo Media.