چهارشنبه, ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ در ساعت ۱۳:۲۲

قابلیت‌های جذاب و جدید iOS ۱۷ و iPadOS ۱۷

نوشته شده توسط پوریا بصیرنژاد
اشتراک‌گذاری

 

 

 

کمپانی محبوب اپل در طی رویداد سالیانه اخیر خود، علاوه‌بر معرفی هدست واقعیت ترکیبی قدرتمند Vision Pro که سر و صدای زیادی در میان طرفداران دنیای تکنولوژی به پا کرد، از نسخه‌های جدید سیستم عامل دستگاه‌های خود یعنی IOS ۱۷ و iPadOS ۱۷ نیز رونمایی کرد.

کمپانی اپل در نسخه جدید سیستم عامل IOS خود قابلیت‌های ریز و درشت زیادی را اضافه کرده است که در ادامه مهم‌ترین موارد این تغییرات را بررسی خواهیم کرد.

Contact Posters

یکی از قابلیت‌های جدیدی که در IOS ۱۷ تعبیه شده است، ویجتی به نام Contact Posters می‌باشد. کاربران اپل از این پس می‌توانند با استفاده از این ویژگی جدید پوسترهایی را با محتوایی شامل عکس شخصی و نام خود طراحی کنند. طراحی این پوستر مشابه لاک اسکرین ios می‌باشد و درواقع کاربران آیفون زمانی که با یک کاربر آیفون دیگر تماس بگیرند، پوستری که با این ابزار طراحی کرده‌اند بر روی صفحه نمایش گوشی فرد مقابل نمایش داده خواهد شد.

ساخت استیکر متحرک

یکی دیگر از قابلیت‌های جذاب و پرطرفدار IOS ۱۷، امکان ساخت استیکرهای متحرک از عکس‌های گالری می‌باشد. کاربران گوشی‌های هوشمند آیفون با این ویژگی می‌توانند برای ساخت استیکرهای متحرک از عکس‌های گالری شخصی خود استفاده کنند، در این واقع این برنامه با حذف پس‌زمینه عکس‌های انتخاب شده، آن‌ها را به استیکرهای متحرکی تبدیل می‌کنند که می‌توان از آن‌ها علاوه‌بر iMessage در سایر برنامه‌ها مانند تلگرام نیز استفاده کرد.

قابلیت NameDrop

ویژگی جدید NameDrop یکی از نوآوری‌های جذاب کمپانی اپل در سال‌های اخیر به شمار می‌رود. کاربران با استفاده از این قابلیت می‌توانند تنها با نزدیک کردن گوشی هوشمند آیفون خود به آیفون یا اپل واچ سایر افراد، شماره‌های سیم کارت خود را با یکدیگر به اشتراک بگذارند.

آپدیت Airdrop

ویژگی Airdrop دستگاه‌های آیفون، قابلیتی است که کاربران این گوشی‌های هوشمند از آن برای تبادل و ارسال فایل‌های مختلف با یکدیگر استفاده می‌کنند. اکنون در پکیج IOS ۱۷ یک بروزرسانی برای این قابلیت وجود خواهد داشت. براساس این اپدیت جدید کاربران آیفون تنها با نزدیک کردن گوشی‌های هوشمند خود به یکدیگر می‌توانند فایل‌ها و سایر موارد موجود در دستگاه‌های خود را مبادله کنند.

هوش مصنوعی در کیبورد IOS

در IOS ۱۷، به کیبورد پیشفرض IOS یک مدل زبانی بزرگ هوش مصنوعی جدید اضافه شده است که بر روی دستگاه اجرا می‌شود و می‌توانند با سرعت بیشتری غلط‌های املایی را تصحیح کند و با دقت بالاتری ادامه جملات کاربران را حدس بزند.

قابلیت StandBy

قابلیت جدید StandBy در IOS ۱۷، به کابران گوشی‌های آیفون این امکان را می‌دهد تا در حالت افقی از دستگاه خود در هنگام خواب برای نمایش ساعت، دیدن ویجت‌های مختلف، Live Activities، دستیار هوشمند سیری و موارد دیگر استفاده کنند. در گوشی‌های هوشمند آیفون ۱۴، با فعال کردن این قابلیت صفحه نمایش آن به طور مداوم روشن باقی می‌ماند اما در سایر گوشی‌های آیفون برای دسترسی به آن باید بر روی صفحه نمایش ضربه زد.

آپدیت ویجت‌ها

از حالا به بعد ویجت‌های مختلف IOS قابل تعامل می‌باشند و می‌توان بدون نیاز به وارد شدن به برنامه مورد نظر، با استفاده از المان‌های مختلف موجود در آن‌ها با این ویجت‌ها در همان صفحه اصلی تعامل داشت.

نسخه جدید سیستم عامل IOS در پاییز امسال برای گوشی‌های هوشمند آیفون Xs و بالاتر عرضه خواهد شد و آیفون‌های مدل ۸ و X از این پس هیچ آپدیتی برای سیستم عامل خود دریافت نخواهند کرد.

و اما در مورد ‌iPad OS هم تغییرات زیادی رخ داده است که آن‌ها را مرور می‌کنیم

شخصی سازی لاک اسکرین

در نسخه جدید iPadOS ۱۷ همانند IOS ۱۶، کاربران می‌توانند قفل صفحه دستگاه خود را سفارشی‌سازی کنند. این قابلیت که ابتدا برای IOS ۱۶ منتشر شده بود، به کاربران گوشی‌های آیفون امکان شخصی سازی کردن صفحه نمایش قفل دستگاه خود را می‌داد. حال کاربران آی پد نیز می‌توانند در نسخه جدید سیستم عامل خود لاک اسکرین فونت و سایز ساعت صفحه نمایش خود را تغییر دهند و در آن از ویجت‌های مختلف استفاده کنند.

پشتیبانی Note از قلم برای فایل‌های PDF

از این پس می‌توان در برنامه Note، برای یادداشت گذاری در فایل‌های PDF از قلم استفاده کرد. این قابلیت جدید برای دستگاه‌های آی پد فضایی را مهیا می‌کند که چندین کاربر مختلف بتوانند به طور همزمان با استفاده از قلم بر روی یک فایل PDF تغییرات خود را اعمال کنند.

بهبود بخش Stage Manager

علاوه‌بر تمامی این تغییرات جدید، کمپانی اپل در نسخه iPadOS ۱۷ تلاش کرده است که به بخش Stage Manager دستگاه‌های آی پد خود انعطاف پذیری بیشتر اعطا کند. درواقع از این پس در هنگام اجرای چندین برنامه در کنار هم، سایز پنجره‌های آن‌ها انعطاف پذیری بیشتری برای تغییر اندازه خود خواهند داشت و مکان‌ آن‌ها نیز به شکل بهتری تغییر خواهد کرد.

نسخه جدید iPadOS ۱۷ نیز همانند IOS ۱۷ در پاییز امسال برای دستگاه‌های آی پد پرو نسل دو و بالاتر، آی پد ایر نسل سه و بالاتر، آی پد معمولی نسل شیش و بالاتر و آی پد مینی نسل پنج به بعد عرضه خواهد شد.



در ادامه بخوانید

WOMENLO Inc.

Is an Iranian media outlet that focuses on business, investment, technology, entrepreneurship, leadership, and women's lifestyles.

 

“Twenty-five years since the adoption of the Beijing Declaration and Platform for Action, progress towards equal power and equal rights for women remains elusive. No country has achieved gender equality, and the COVID-19 crisis threatens to erode the limited gains that have been made. The Decade of Action to deliver the Sustainable Development Goals and efforts to recover better from the pandemic offer a chance to transform the lives of women and girls, today and tomorrow” said UN Secretary-General António Guterres. see The World’s Women 2020: Trends and Statistics.
© 2023. Powered with ♥ by Womenlo Media.